Protesto

Efenim bilenler bilir, benim bu sene uyuzluğum tuttu. Doğal gaz zammını kendi çapımda protesto etmek için kullanmıyorum ısınmak amaçlı, ancak sıcak su ve haftada 2 defa yemek yapmak amaçlı kullanılıyor kendileri inimde. Tek istisna misafir durumu, o da bu sezon 3 gece annemin, 1 gece de çok sevdiğim fakat çok üşüyen bir arkadaşın kalmasından dolayı 4 gece kombi yandı. Dün faturasını gördüm, ederi 35ytl. yani kabaca bir hesapla ben bunu bir ay yaksam 4*7 olarak ayı 28 gün bile hesab etsem 35*7=245lira etmekte kendileri. Atla deve bir miktar olmamasına karşın, geçen sene aynı sürede ısınmak için 130-140lira verildiği düşünülürse, e oha anasını satiim. Sadece doğal gaz artışını karşılayacak kadar bile zam yapma sen maaşa, sonra İstanbul cüzi miktara kullanıyor doğalgazı de. Yok ebeninin örekesi topbaş. Hala kendime gaz veriyorum, benim gibi yüzbin tane kombi yanmasa, trilyona varan kayıp olur onlar için senede. Kesin vardır etrafta ben gibi bir sürü gıcık diyorum ama, kimi görsem manyakmısın donacaksın biz eşşek gibi yakıyoruz diyerekten cesaretimi kırmaya başladılar.
*
Bir de akşam sıkı soğuk oldu, salonda sweatle oturamadım resmen, sırtıma maç için kullandığım polar battaniyemi aldım da anca öyle ısındım, hoş yatarken bile atmadım üzerimden orası ayrı. Sabah ayrı ızdırap, buz gibiydi ev, yorganın altından kafamı çıkaramadım nerdeyse :) Hoş çıktıktan 10 dakika sonra her şey normale dönmüştü, yine üşümedim de, gitgide daha zor olmaya başladı bu anlı şanlı protesto. Gaza gelip devam etmem lazım, yoksa kendime olan güvenim sarsılacak bir defa daha :(
*
Serdar ortaç dinleyip şarap içmek istedim nedendir bilinmez. Boka mı battım ne?

10 Sapan Eklenmiş Bu Saçmaya:

mine dedi ki...

meydanlara çıkın efem. dün taksimde protesto vardı, gözlerim seni aramadı desem yalan. merkezi sistem olmasa, ben de kapatıcam. her gün yöneticiyle kavga dövüş halindeyim. destekliyorum devam..
şarap dedin de aklıma düştü, al sana bir Hayyam dörtlüğü;

Ben şarap içiyorum, doğrudur;
Aklı olan da beni haklı bulur:
İçeceğimi biliyordu Tanrı,
İçmezsem Tanrı yanılmış olur.

S dedi ki...

sevgili doksanbir.
siz zaten kendi basiniza cok onurlu bir gorevi yerine getiriyorsunuz bence.
sizinle bu konuda dalga geciyor olmam, bunu takdir etmedigim anlamina gelmez.
diger butun istanbul halkiyla ilgili de bir sey demek gerekirse eger : onlara koim size bisey olmasin!

ayrica, son zamanlarda okudugum bir kitapta (hani sanatci ruhlu bir kisiligim ya, artik bunu yorumlarda bile on plana cikarcam ahah) sogugun gercekten de insana faydali oldugundan ve soguk ulkelerdeki insanlarin daha az hasta olup, daha uzun yasadiklarindan bahsediyordu. sonrasinda arastirdim, hakkaten oyleymis..
o kombiye yuklenenlerin hepsinin arkasindan gulmeniz de mumkun olacak yani uzun donemde.

hos keynes de in the long term we're all dead der ve ben ona da katilirim ama (hem sanatci kisilige sahibim hem de bole ekonomi fln da bilirim) sizin olumunuz biraz daha long bir term'de olabilir hani :))

91 dedi ki...

@mine'm; mesai kurbanıyım, eylemlere iştirak edemiyorum sıkça :) ama igdaş'a atıcam kaldırım parkesini bir gün, görecekler :)

@feykenciil; con maynard keynısa koyim ben de, hep böyle ilginç tespitleri var, "ulan it madem uzun vadede hepimiz cartlağı çekicez, neden bana econ101 ve 102 kodunda senin teorilerini okuttular işkence gibin, ölüp gitmişsin işte be pezevenk" demek isterim kendisine :)

ayrıca, tamam kabul soğuk faydalı da, harbi sabahları donmuş bir burunla uyanmak koyuyor be :D işyerine gelip sıcağa bir giriyorum, sızlıyor meret. hani laz da değiliz, kanca bir burun yok ama hissiyat olarak benden laz kimse yok şu anda memlekette :)

"uzun dönemde tüm medeniyete kafam girsin" insanı 91 :P

gerbera_ferezya@hotmail.com dedi ki...

geçen ay bende yakmadım akşamları battaniye ile falan oturdum sadece hafta sonları yaktım. gelen fatura 145 ytl.
ama bu ay çok soğuk ve akşamları da yakıyorum heralde 300 falan gelecek...

91 dedi ki...

@petuş; yakma lütfen, düşüne gücüyle ısın, battaniyeyle ısın, kadıköyde içelim öyle ısın ama kullanma şu boku, 84% ayıptır be :( hakaret gibi geliyo bana :(

gerbera_ferezya@hotmail.com dedi ki...

hiç bir battaniye yada gaz modada içilen şarap kadar ısıtamaz:P

91 dedi ki...

haha tahriktir ama bu, modada hiçkimse ben kadar şarap içemez :) buyrun efenim sahne sizin :)

Adsız dedi ki...

i think the archive you wirte is very good, but i think it will be better if you can say more..hehe,love your blog,,,

Adsız dedi ki...

Different people have different life, different people have different interpretations of human life, you may pay more attention small links, so you have style!

Adsız dedi ki...

Good Blog, I think I want to find me, I will tell my other friends, on all