Kıllanan Adam

Sabah sabah kalktık işe geldik. İşe bak yahu, herke$ler yatağında mışıl mışıl uyurken, bile bile mesai kurbanı oldum bu gün. Ama eskisi gibi uykuyu azaltmaya başladığımdan sorun yapmadı, gece 2 de yatıp sabah 7de kalkmak suretiyle intikali tamamladık canımız varoluş sebebimiz işyerimize. Tabi uyku az olunca, takılacak şeyler fazla oluyor bunu farkettim. Yol boyunca bir çok hareketten kıllandım ziyadesiyle. Sonra da bunları yazmaya karar verdim. Ne alakaysa?

1. "Selamünaleykümün"
Bu nedir? Nedir ulan nedir? Türkçe meali "herkese selam" gibi birşey olması lazım. Neden bir insan herkese selam verme ihtiyacı hisseder, özellikle de motorda filan? Ulan günaydın desen, anlarım. Ne bileyim, sosyalleşmek için mi yapılır bu, yoksa "bakın herkese karşı sevgi doluyum" demek için mi? Ayrıca tanımadığın insanlara neden selam varmeye çalışırsın be adam, tanışma kaygın mı var? Dikkat edilmesi gereken ayrı bir husus ise, sizin bu insancıl yaklaşımınıza biri "mna korum" diye cevap verebilir. Selam vermeden önce o mahaldeki herkesi tek tek dövebileceğinize emin, gelmesi muhtemel cevaplara da hazır olmak idealdir. Ben küfrederim çünkü, gözünün içine baka baka hem de.

2. "Şemsiye"
Ey güzel insanlar, şemsiyelerin göte girince açılmama durumunu illaki bilirsiniz, o detaya girmenin gereği yok. Fakat, göze girmek gibi bir fonksiyonu da var bu arkadaşların. Refleksle sıyırmak kuvvetle muhtemel olsa da, girerse acıtır kanaatindeyim. Gözü çıkarması da cabası. Ulan daha motor yanaşmamaış, dışarı çıkıp o rüzgarda şemsiyeni açıp bas bas "ben salağım" diye bağırıyorsun, hala o şemsiyeyi gözüme sokma çabası neden? Çok şekersen, suda eriyeceksen iki dakika sabret ablacım, motor dursun, insanlar insin, sen de salına salına arz-ı endam eyle, alem salınmak görsün. Gözüme şemsiyeyle tacizin kaç yıl cezası vardır acaba?

3. "Cep Telefonu"
Tamam anlıyorum, teknolojinin dibine vurduk. Her yerde iletişmek zorundayız. Bu yaşadığımız zaman diliminin bir gereği. De güzel abim, 8 sıra arkadan duyuyorum yengeye verdiğin yemek siparişini. Sabahın 8inde oruç başa da vurmaz herhalde, tutmadım bilmiyorum ama? Öte yandan, mideni dalağını sikiim afedersin, sabahın 8inde imambayıldı nereden geldi aklına? Hala aklıma geldikçe öğüresim geliyor.




4. "Acele Eden İnsanlar"
Arkadaş bir memlekette herkesin acelesi olmaz. Acil işi olan kısım en fazla toplam insan sayısının %10 civarında bir rakamına tekabül eder. Bu da kabul edilebilir bir miktardır kanımca. Ama gel gör ki bizde herkesin acelesi var. Madem çok acelen var 15 dakika erken çık evden? Olmaz. Sokakta birbirini omuzlamak, ezmek, üstüne su sıçratmak daha eğlenceli. Aksiyonu seven milletiz vesselam.

5. "Bedava Dağıtılan Gazeteler"
Tamam, promosyon amaçlı yahut beyin yıkamaya yönelik yapıyorsunuz bu işi, anladık. Para sizin, zaman sizin, etrafta da yıkanmaya müsait sıfır kilometre beyinler, sahibinden az kullanılmış dimağlar bolca var. Yapın anasını satayım. Fakat yaparken dağıtan elemanlarınızı uyarın bari "milletin burnunun dibine kadar sokmayın gazeteleri, agresifi var, hayvanı var, can güvenliği yok" diye. Ben kaçtıkça köşeye sıkıştırmaya çalışırcasına, tam saha prese kalkmış Boston Celtics gibi boğmayın adamı. Orada hakem var, kurallar dahilinde oynanıyor da, sokakta hakem yok. Allah muhafaza, hır çıkıyor.

İşte böyle. Sabah sabah seda sayan modeli, ilginç bir şekilde gün başladı. Hayırlara vesile olsun efenim. Bu ruh halini atlatmak için yapılacak şey belli, Şu anda tek derdim alaturka bir tuvalet bulmak. Neden mi? Bu saydıklarımın hepsini nötralize edecek bir uygulamaya garkolmak için. Bakınız aşağıda;
Aile ziyaretime geliyor bugün, ben bayramda gidemiyorum diye onlar gelmeye karar vermiş. İyi oldu arayı uzatmadık. Aile güzel bir kavram sonuçta. Özleniyorsunuz, özleşiyorsunuz. E hele ki benimki gibi çekirdek bir aileye sahipseniz, üç kişinin buluşması çok daha kolay oluyor. Geri kalan akraba sıfatlı hiçkimseyi tınlamamak ise paha biçilemez.
P.S. Ananecim kusuruma bakma. Sakın seni sallamıyormuşum hissine de kapılma. Bu bayram gelemedim elini öpmeye, özürlerimi sunarım. Da 30 olduk be anane, hala para vermeye kalkışıyorsun el öptük diye, arkadaş arasına çıkacak yüzüm kalmıyor. Gözünü seviym, lütfen yani.

2 Sapan Eklenmiş Bu Saçmaya:

S dedi ki...

ahah :)
guldum cok okurken..
sabahlari her seye kufurler savuran ben degilmisim demek ki..
baska bir gozume batiyor butun detaylar sabah saatlerinde..
bir de.. utanilcak ne var ya..
asil benim 30 yasinda olan ve dedesi harclik vermedi diye aglayan arkadasim var :p

91 dedi ki...

ağlamasınlar yahu. ben utanırken ağlamasınlar :) ama sabahları öyle melodik küfrederim ki, duyması gerekir insanın :)