Warlord Chronicles

KRAL ARTHUR…Doğudan gri fırtına bulutları ile gelen Sakson istilacıların buzlanmış savaş baltaları Britanya’nın tam kalbine saplanırken, batının puslu topraklarında kan içen vahşi İrlanda kabileleri ayaklanmaya hazırlanıyor.KISTIRILMIŞ…Kehanetlerde ateş ve külle haber verilen Karanlık Çağ’ı önleyebilecek tek kişi, Britanya’nın son druidi Merlin kayıp.KUŞATILMIŞ…Tek kollu Kral Gorfyddyd ve Kuzey İttifakı, can düşmanları Arthur’u ezmek üzere o güne dek görülmüş en kudretli orduyla hücuma geçiyor.Bu Kış, Britanya’nın sadece tek bir Kralı olacak.
KILICI KAYADAN KOPARMAYA HAZIR OLUN…

Saksonlara karşı verilecek son bir savaştan sonra Arthur hayalindeki barış dolu, huzurlu ülkeye kavuşacak. Lakin Merlin’in aksine, Arthur karmaşadan büyük keyif alan tanrıları unutmuş görünüyor. Sihrin hükümdarı Merlin, tanrıların geri dönmeleri için Britanya’nın On Üç Hazinesi’ni bir araya getirmek zorunda olduğunun farkında.

Savaş Lordu YIllıkları Excalibur ile tamamlanıyor. Arthur’un son ve en büyük savaşı Sakson istilası ve egemenliğini ne kadar geciktirecek?
Cornwell’in anlattığı Arthur üçlemesi yazılmış diğer tüm öykülerden farklı ve hatta aykırı. Bu öyküde onca gücünün yanında zaafları da olan insani bir Arthur var. Böyle bir tarihsel kişilik gerçekte varolmuş olmalı, ama Arthur Efsanesi gerçek tarihle ne kadar örtüşür?
Bernard Cornwell’in dediği gibi;
“Arthur belki bir kral değildi. Belki de hiç yaşamadı, ama tarihçilerin onun varlığını inkâr etmek için tüm çabalarına rağmen, o hâlâ, dünya üstündeki milyonlarca insan için, on dördüncü yüzyılda bir yazarın ona verdiği adla Arturus Rex Qwuondam, Rexque Futurus; Arthur, bir zamanlar ve Gelecekteki Kralımız.
*
efenim okuyunuz. şimdiye kadar bir çok kitaba çarpıldım, lakin böylesi yok.
birinci kitabın kapağındaki figüre ise elleşmeyiniz :D
sağ koluma dövme olacak kendisi.
"Derfel Cadarn"
ya da ben öyle görüyorum ve önemli olan benim nasıl gördüğüm :)
*
efenim detaylı bilgi ekleyeyim, kendi çapımda tabi. sadece bir defa okudum üçlemeyi, onun da bitişi haziran 28, 2008 sabah saat 0400 sularındaydı, o yüzden ince detaylar kalmadı aklımda. kitap Derfel Cadarn'ın ağzından yazılıyor, sakson orjinli fakat keltler tarafından yetiştirilmiş bir kişi kendisi. kitabı yazdığında bir katolik rahibi. şartların kendisini düşürdüğü yer orası. hikayenin başı Derfel'in gençlik yılları. Derfel'in gözünden Arthur, Merlin, Lancelot ve diğerleri şimdiye kadar anlatılmış olanlardan çok ama çok farklı, ve içimde bir yerde ben bu üçlemenin birebir gerçek tarih olmasını çok isterdim. Derfel, Merlin'in çırağı Nimue'ye aşık bir genç savaşçı olarak başladığı hayatında, Arthur'ın sağ kolu, güzel Ceinwyn'in sevgili kocası, Savaş Lordu gibi sıfatları alırken yaptıkları ve çevresinde yaşananlar olarak geçiyor kitap. Ekstra yazacağım her şey kitapta yazılanlardan alıntı olacağı için, okuma keyfini yaralar düşüncesindeyim. Hakikaten Cornwell çok şık bir iş çıkarmış bu üçlemeyi yazmakla. Kendisinin yorumu şöyle; "I have to confess that of all the books I have written these three are my favourites." herhalde şimdiye kadar okuduğum kitaplar toplamı 1500ler civarındadır, tarz olarak birbirine çok uzak değildir kitaplar, ve bu üçü çok rahat bir şekilde ilk on içindedir. abartıyorsun derseniz sizin gül hatrınız için ilk 20 derim, asla 21 olamaz. Ekstra bilgi için, ingilizce tepik.

5 Sapan Eklenmiş Bu Saçmaya:

Damlo dedi ki...

heyy enteresan kitaplara benziyor, azıcık bilgi eylee

91 dedi ki...

efenim kırmızılar muhtemelen kitapların arkasında yazan yazılar, webden buldum. kendi yorumumu da ekledim, hatta en.wikipedia'ya link bile verdim :) fazlasını yapabilecek olsam vallahi tükkan sizin.

Martin Eden dedi ki...

hacıabi üçleme demi bunlar 1'i alıp başlıyorum. hayatımdaki önemi büyük olursa okuduktan sonra çalarım dövmeyi :)

91 dedi ki...

penguende kış kralı yoktu, yoksa üçlemeyi tekrar alacaktım okumak için. ideefixe sanırım almak için ideal. yahut lisan yeterliyse, patlat amazona, gelsin aslanlar gibi orjinali, çeviri eziyetsiz oku.

[gfb]abyo, kafam girsin lan sana, sayende adımız hacıabi kaldı. adam direk hacıabi diyor lan.

Martin Eden dedi ki...

kitapyurdu.com kış kralı sipariş verdim vira bismillah naralarıyla. mevzu bahis abininde günahını alma günlük lugatımdaki bi hitapdı abi :)